English Polski
Akademia Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

Author Gucma, Stanisław
Affiliation Maritime University of Szczecin, Poland
E-mail s.gucma@am.szczecin.pl
Author Gucma, Maciej
Affiliation Maritime University of Szczecin, Poland
E-mail m.gucma@am.szczecin.pl
Author Gralak, Rafał
Affiliation Maritime University of Szczecin, Poland
E-mail r.gralak@am.szczecin.pl
Author Przywarty, Marcin
Affiliation Maritime University of Szczecin, Poland
E-mail m.przywarty@am.szczecin.pl
Author Muczyński, Bartosz
Affiliation Maritime University of Szczecin, Poland
E-mail b.muczynski@o365.am.szczecin.pl
ISSN printed 1733-8670
URI https://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/2517
Abstract This article describes the methodology to design a universal berth for LNG discharge from tankers with a wide cargo capacity range of 500 m3 to 220,000 m3. Based on a waterway optimization simulation, the methodology has been used to determine parameters of the designed universal cargo handling berth located in the port of Świnoujście.
Pages 56-62
Publisher Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Keywords universal LNG discharge berth
Keywords waterway optimization simulation method
Title Conditions for the location of a universal LNG tanker berth designed for the port of Świnoujście
References
  1. Analiza (2008) Analiza nawigacyjna portu zewnętrznego w Świnoujściu. Praca naukowo-badawcza Instytutu Inżynierii Ruchu Morskiego, Akademia Morska w Szczecinie.
  2. Analiza (2017) Analiza nawigacyjna budowy drugiego stanowiska przeładunkowego LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Praca naukowo-badawcza. Akademia Morska w Szczecinie.
  3. Budowa (2018) Budowa uniwersalnego stanowiska przeładunkowego gazowców i bunkierek LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu – projektowanie wstępne wykonane metodami empirycznymi. Praca naukowo-badawcza, Akademia Morska w Szczecinie.
  4. Gucma, S. (2017) A system approach for optimizing of parameters of the proposed maritime container port in Świnoujście. Journal of KONBiN 43, pp. 381–392.
  5. Gucma, S. et al. (2015) Morskie drogi wodne – projektowanie i eksploatacja w ujęciu inżynierii ruchu morskiego. Gdańsk: Fundacja Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej.
  6. Gucma, S. et al. (2017) Inżynieria ruchu morskiego. Wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych i portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Gdańsk: Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej.
  7. Gucma, S., Gucma, L. & Zalewski, P. (2008): Symulacyjne metody badań w inżynierii ruchu morskiego. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie.
  8. OCIMF (2013) Morning Equipment Guideline (3rd Edition).
  9. PIANC (2014) Harbour Approach Channels Design Guidelines. PIANC Report, PIANC Secretariat General, Bruksela.
  10. SANDIA (2004) Guidance on Risk Analysis and Safety Implications of a Large Liquefied Natural Gas (LNG) Spill Over Water.
ISSN on-line 2392-0378
Language English
Funding No data
Figures 4
Tables 1
DOI 10.17402/326
Published 2019-01-16
Accepted 2019-03-01
Recieved 2019-01-16


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds