Przeprowadzono analizę definicji ryzyka do oceny bezpieczeństwa nawigacji. Najczęściej stosowaną definicją ryzyka jest kombinacja prawdopodobieństwa ryzyka i jej skutków Przedstawiono różne metody ich określania.
Approach ChamieI. A Guide for Design. 1’IANC Bullctin No 95, Supplement. Brusscls 1997.,
Galor W. Determination of a navigational risk of ship motion in a rcstricted area. Materiały IV Konferencji „Okrętownictwo i Occanotcchnika”. Międzyzdroje 1998.,
Galor W. The tnie of risk in the estinuttion of safety navigation. Annual of Navigation, vol.l, 1999.,
Gucma S. Mathematical motlel of effects of slup grounding. Materiały VIII Konferencji “Inżynieria ruchu morskiego”. Szczecin 1999.,
Screnijc A C. Safety Criteria for Approach Channcl. Ministry of Transport, Public Works and Waler Management. Transport Research Centrę, Paper No: 98-HKP-01. Rotterdam 1998.,
Stnalko Z., Jaźwiński J. Effcct of Humań factor on correct operalion of transport systems. Materiały XXVIII Zimowej Szkoły Niezawodności „Problemy decyzyjne w inżynierii niezawodności". Szczyrk 2000.,
Szopa Risk versus hazard. Materiały IV Konferencji „Okrętownictwo i Occanotcchnika”. Międzyzdroje 1998,
Zastosowanie ryzyka jako miary oceny bezpieczeństwa nawigacji
Pages
18-27
Figures
01
Tables
1
ISSN printed
0209-2069
ISSN on-line
DOI
Type
Original scientific article
Journal
59 Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Morskiej, no. 59 / 2000
Publisher
Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Copyright Holder
Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Published
2000-12-10
Recieved
2000-10-09
Accepted
2000-11-09
Funding
Zadanie pt. "Digitalizacja 72 tomów Zeszytów Naukowych wydanych w latach 1973-2003 oraz ich udostępnienie w systemie Open Access" zostało sfinansowane na podstawie umowy 790/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.