References |
- WALKER G.: Stirling Engines. Clarendon Press, Oxford 1980, 56–58.
- ŻMUDZKI S.: Silniki Stirlinga. WNT, Warszawa 1993, 42–44.
- ŻMUDZKI S.: Perspektywy zastosowania silników Stirlinga w okrętownictwie i żegludze morskiej. XII Sympozjum Paliw Płynnych i Produktów Smarowych w Gospodarce Morskiej. Centrum Szkolenia EXPLONAFT, Warszawa–Szczyrk 1997, 7–14.
- Two-stroke Propulsion Trends in LNG Carriers. MAN Diesel A/S, Copenhagen, Denmark 2007.
- CHĄDZYŃSKI W.: Trendy rozwoju układów napędowych gazowców LNG. ZN AM w Szczecinie, Explo-Ship 2006, 10(82), 139–150.
- JAMROŻ J.: Odparowany ładunek na zbiornikowcach jako alternatywne paliwo dla głównych silników napędowych. XXII Sympozjum Siłowni Okrętowych SymSO 2001. Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 2001, 131–140.
- LNG Carriers with ME-GI Engine and High Pressure Gas Supply System. MAN Diesel A/S, Copenhagen, Denmark 2007.
- MICHALSKI R.: Siłownie okrętowe. Obliczenia wstępne oraz ogólne zasady doboru mechanizmów i urządzeń po-mocniczych instalacji siłowni motorowych. Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 1997, 29–30.
- BALCERSKI A., ZIÓŁKOWSKI M.: Metoda określania zapo-trzebowania na energię elektryczną w typowych stanach eksploatacji statków towarowych dla potrzeb wstępnego doboru siłowni. ZN WSM w Szczecinie, Explo-Ship 2002, 66, 53–60.
- GIERNALCZYK M., GÓRSKI Z.: Metoda określania zapotrze-bowania energii do napędu statku, energii elektrycznej i wydajności kotłów dla nowoczesnych zbiornikowców do przewozu ropy naftowej i jej produktów przy wykorzysta-niu metod statystycznych. ZN AM w Szczecinie, Explo- -Ship 2006, 10(82), 183–192.
- ABRAMOWSKI T., ZMUDA A.: Modelowanie okrętowych układów napędowych z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. XXII Sympozjum Siłowni Okrętowych SymSO 2001, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 2001, 5–12.
- HERDZIK J.: Miara zapewnienia dostaw energii elektrycznej na statkach. ZN AMW w Gdyni, 2005, nr 162 K/2, XXVI Sympozjum Siłowni Okrętowych SymSO 2005, 99–108.
- BEHRENDT C.: Problemy wyznaczania i wykorzystania zasobów ciepła odpadowego w okrętowych układach ener-getycznych. ZN AM w Szczecinie, Explo-Ship 2006, 10(82), 31–40.
- BEHRENDT C., ADAMKIEWICZ A., KRAUSE P.: Turboprądni-ca utylizacyjna na parę nasyconą jako alternatywne źródło energii elektrycznej w systemie odzyskiwania energii wtórnej statku. Wybrane problemy projektowania i eksplo-atacji siłowni okrętowych, XXVII Sympozjum Siłowni Okrętowych SymSO 2006, Wydawnictwo Uczelniane Poli-techniki Szczecińskiej, Szczecin 2006, 19–30.
- Game Changer – STM Stirling Engine. Stirling Biopower Inc., Ann Arbor, USA 2003–2007.
- LNG Carrier Propulsion by ME-GI Engines and / or Reli-quefaction. MAN Diesel A/S, Copenhagen, Denmark 2004.
- ŻMUDZKI S., KOPER P.: Analiza energetyczna systemu uty-lizacji ciepła spalin wylotowych silników okrętowych w silniku Stirlinga. Prace Naukowe Politechniki Szczeciń-skiej nr 536: „Badania i rozwój konstrukcji silnika Stir-linga”. Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin 2000, 83–96.
- ABRAMOWSKI T., BORTNOWSKA M.: Analysis of Design So-lutions and Operational Features of Natural Gas Carriers. Problemy Eksploatacji, 2008, 2 (69), 139–148.
|