Author |
Gucma, Stanisław |
Affiliation |
Maritime University of Szczecin, Faculty of Navigation, Institute of Marine Traffic Engineering Akademia Morska w Szczecinie, Wydział Nawigacyjny, Zakład Inżynierii Ruchu Morskiego 70-500 Szczecin, ul. Wały Chrobrego 1–2 |
E-mail |
s.gucma@am.szczecin.pl |
ISSN printed |
1733-8670 |
URI |
https://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/209 |
Abstract |
In the following article the methods for establishing parametres of safe manoeuvring area are presented. The methods are constructed on the basis of deterministic and probabilistic models of ships’ manoeuvring in restricted areas. The reliance level has been established for these methods in which deterministic and probabilistic model of under keel clearance has been use |
Pages |
41–44 |
Publisher |
Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie |
Keywords |
navigation |
Keywords |
Marine Traffic Engineering |
Title |
Reliability level of safe manoeuvring area |
Type |
Original scientific article |
References |
- GUCMA S.: Nawigacja Pilotażowa. Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2004.
- GUCMA S.: Inżynieria ruchu morskiego. Okrętownictwo i Żegluga, Gdańsk 2001.
- GUCMA S., GUCMA L., ZALEWSKI P.: Symulacyjne metody badań w inżynierii ruchu morskiego. Pod redakcją S. Gucmy. Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin 2008.
- GUCMA L.: Modelowanie czynników ryzyka zderzenia jednostek pływających z konstrukcjami portowymi i pełnomorskimi. Studia nr 44, AM, Szczecin 2005.
- FULLWOOD R.R.: Risk as consequence expectation value from linear superposition. Nuclear Safety, 1977, Vol. 18.
|
ISSN on-line |
2392-0378 |
Language |
English |
Funding |
No data |
Figures |
2 |
Tables |
0 |
Published |
2010-03-10 |
Accepted |
2010-02-06 |
Recieved |
2010-01-10 |