Na drodze symulacji komputerowej, porównano przebiegi prędkości obrotowej sil nika okrętowego dla dwóch układów regulacji, tj. w klasycznym układzie regulacji (UR) Z regulatorem PI oraz w nowym UR typu MFC.
Kowalski Z.: Badania symulacyjne podsystemów napędowych statku. Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej, Elektryka nr 49. Gdańsk 1980.,
Ito Masanori, Hirose Noriki, Shimizu Etsuro, Sato Hiroshi, Nakatani Toshi-hiko: Main engine revolution control for ship with direct drive volume control system Prececdings of the 601 International Symposium on Mannę Engi-neermg Tokyo, Japan, October 23rd to 27*. 2000.,
Skoczowski S.: Odporny układ regulacji z wykorzystaniem modelu obiektu. Pomiary Automatyka Kontrola, nr 9, 1999, s. 2-4.,
Propozycja nowego algorytmu regulacji prędkości obrotowej silnika okrętowego
Pages
95-103
Figures
11
Tables
0
ISSN printed
0209-2069
ISSN on-line
DOI
Type
Original scientific article
Journal
71 Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Morskiej, no. 71 / 2003
Publisher
Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Copyright Holder
Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Published
2003-10-10
Recieved
2003-08-07
Accepted
2003-09-05
Funding
Zadanie pt. "Digitalizacja 72 tomów Zeszytów Naukowych wydanych w latach 1973-2003 oraz ich udostępnienie w systemie Open Access" zostało sfinansowane na podstawie umowy 790/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Keywords
układ regulacji z modelem (MFC), prędkość obrotowa silnika okrętowego, regulator prędkości obrotowej silnika okrętowego