References |
- Galor W., Bezpieczeństwo żeglugi na akwenach ograniczonych budowlami hydrotechnicznymi, Wyd. FRWSM, Szczecin 2002.
- Galor W., Ryzyko kolizji statku z budowlami hydrotechnicznymi. Materiały „XXXII Zimowej Szkoły Niezawodności”, Szczyrk 2004.
- Galor W., Założenia budowy modelu uderzenia statku w dno akwenu portowego, Zeszyty Naukowe nr 2 (73), Akademia Morska w Szczecinie, 2004.
- Mazurkiewicz B., Zalecenia do projektowania morskich budowli hydro-technicznych, Politechnika Gdańska Katedra Budownictwa Morskiego, Gdańsk 1997.
- Przepisy portowe. Zarządzenie nr 4 Dyrektora Urzedu Morskiego w Szczecinie, z dnia 17. września 2002 r.
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerw-ca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, Dz. U. z dnia 6 sierpnia 1998 r.
- Salmonowicz W., Analiza zawinięć statków maksymalnych do portu Świnoujście, zeszyty Naukowe nr 2 (73), Akademia Morska w Szczecinie, 2004.
- Savenije A.C., Safety criteria for approach channel, Paper N. 98-HKP-01, transport Research Contre, Rotterdam 1998.
|