English Polski
Akademia Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

Author Galor, Wiesław
Affiliation Maritime University of Szczecin, Faculty of Navigation, Institute of Marine Traffic Engineering, Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
ISSN printed 1733-8670
URI https://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/1088
Abstract The building of new ports is restricted by natural conditions of the sea water area and great financial outlay. This is why existing ports should handle ships bigger than those for which they are designed. The main restriction in handling such ships is the depth of port water areas and the resulting underwater clearance of the manoeuvring ship. In Polish ports the maximal keel cearance is a fixed value determined by port reulatrions, whereas it is possible the change the admissible maximal ship's draft depending on the present and predicted water level. The paper presents the possibility of changing the admissible maximal ship's draft when a creatin level of ship manoeuvring safety in port water areas is ensured.
Pages 41-52
Publisher Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Title Safety Criteria of Ship Movement in a Port Water Area
References
  1. Galor W., Bezpieczeństwo żeglugi na akwenach ograniczonych budowlami hydrotechnicznymi, Wyd. FRWSM, Szczecin 2002.
  2. Galor W., Ryzyko kolizji statku z budowlami hydrotechnicznymi. Materiały „XXXII Zimowej Szkoły Niezawodności”, Szczyrk 2004.
  3. Galor W., Założenia budowy modelu uderzenia statku w dno akwenu portowego, Zeszyty Naukowe nr 2 (73), Akademia Morska w Szczecinie, 2004.
  4. Mazurkiewicz B., Zalecenia do projektowania morskich budowli hydro-technicznych, Politechnika Gdańska Katedra Budownictwa Morskiego, Gdańsk 1997.
  5. Przepisy portowe. Zarządzenie nr 4 Dyrektora Urzedu Morskiego w Szczecinie, z dnia 17. września 2002 r.
  6. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerw-ca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, Dz. U. z dnia 6 sierpnia 1998 r.
  7. Salmonowicz W., Analiza zawinięć statków maksymalnych do portu Świnoujście, zeszyty Naukowe nr 2 (73), Akademia Morska w Szczecinie, 2004.
  8. Savenije A.C., Safety criteria for approach channel, Paper N. 98-HKP-01, transport Research Contre, Rotterdam 1998.
ISSN on-line 2392-0378
Funding No data
Figures 1
Tables 1
Published 2004-09-10
Accepted 2004-08-15
Recieved 2004-07-19


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds