English Polish
Akademia Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

Author Abramek, Karol Franciszek
Affiliation Politechnika Szczecińska Wydział Mechaniczny Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych al. Piastów 19, 70-310 Szczecin
E-mail karol.abramek@zut.edu.pl
ISSN printed 1733-8670
URI https://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/1044
Abstract This paper presents the influence of a change in the number of rings on blow-by in-to the crankcase of a single-cylinder engine SB-3.1. Blow-by-speed characteristics were made for idle running.
Pages 11-19
Publisher Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Keywords crankcase
Keywords blow-by
Keywords combustion engine
Title The Number of Rings versus Effect of Blow-By Gases into the Crankcase
References
  1. Abramek K. F, Natężenie przedmuchów przenikających do skrzyni korbowej silnika z zapłonem iskrowym, Materiały konferencji: Doładowanie silników spalinowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szcze-cin, 1999.
  2. Heilig M, Pierścienie tłokowe silników spalinowych, Wydawnictwa Komu-nikacji i Łączności, Warszawa 1970.
  3. Kozaczewski W, Konstrukcja złożeń tłok-cylinder silników spalinowych, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1987.
  4. Masuda T, Experiment on the rate of blow-by in spark ignition engines, Bulletin of ISME nr 9, vol. 3, 1960.
ISSN on-line 2392-0378
Funding No data
Figures 3
Tables 0
Published 2004-03-10
Accepted 2004-02-06
Recieved 2004-01-06


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds