Author |
Abramek, Karol Franciszek |
Affiliation |
Politechnika Szczecińska
Wydział Mechaniczny
Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
al. Piastów 19, 70-310 Szczecin |
E-mail |
karol.abramek@zut.edu.pl |
ISSN printed |
1733-8670 |
URI |
https://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/1044 |
Abstract |
This paper presents the influence of a change in the number of rings on blow-by in-to the crankcase of a single-cylinder engine SB-3.1. Blow-by-speed characteristics were made for idle running. |
Pages |
11-19 |
Publisher |
Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie |
Keywords |
crankcase |
Keywords |
blow-by |
Keywords |
combustion engine |
Title |
The Number of Rings versus Effect of Blow-By Gases into the Crankcase |
References |
- Abramek K. F, Natężenie przedmuchów przenikających do skrzyni korbowej silnika z zapłonem iskrowym, Materiały konferencji: Doładowanie silników spalinowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szcze-cin, 1999.
- Heilig M, Pierścienie tłokowe silników spalinowych, Wydawnictwa Komu-nikacji i Łączności, Warszawa 1970.
- Kozaczewski W, Konstrukcja złożeń tłok-cylinder silników spalinowych, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1987.
- Masuda T, Experiment on the rate of blow-by in spark ignition engines, Bulletin of ISME nr 9, vol. 3, 1960.
|
ISSN on-line |
2392-0378 |
Funding |
No data |
Figures |
3 |
Tables |
0 |
Published |
2004-03-10 |
Accepted |
2004-02-06 |
Recieved |
2004-01-06 |