English Polski
Akademia Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Browsing by Keyword bezpieczeństwo:

  • Brandowski, Alfred (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Bezpieczeństwo siłowni okrętowej można projektować zgodnie z przepisami klasyfikacyjnymi statków lub metodą probabilistycznej oceny bezpieczeństwa W metodzie tej dokonuje się oszacowania i oceny poziomu ryzyka, jakie stwarza siłownia Artykuł dotyczy tego drugiego podejścia
  • Hempel, Leonard; Malinowski, Tomasz (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Istnieje powszechne przekonanie, te prawne regulacje w żegludze morskiej zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa na morzu, a minw to przegląd wypadków na morzu nie potwierdza tego. Pojawia się pytanie, czy międzynarodowe morskie instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo nadążają za gwałtownie zmieniającymi się sytuacjami W pracy lej przedstawiono środki zaradcze przedsięwzięte przez te instytucje, jak również dziedziny, w których takie środki powinny być podjęte.
  • Berczyński, Stefan; Galor, Wiesław; Grządziel, Zenon; Idzi, Zbigniew (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych polegających na wyznaczeniu dla 6 odbojnic, identycznych odnośnie kształtu, ale wykonanych z innych elastomerów, sił reakcji i energii absorbowanej w trakcie ich ściskania. Dla jednego typu odbojnicy przeprowadzono symulację komputerową w programie COSMOS. Otrzymano dobrą Zgodność sity reakcji i energii pochłoniętej.
  • Michalski, Marek A. (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Bezpieczeństwo w żegludze śródlądowej zależy od czterech czynników: statku, drogi wodnej, załogi i administracji wodnej. Polskie statki są stare, drogi wodne zaniedbane, mamy natomiast dobrze wyszkolone załogi i nadmiernie rozdrobnioną administrację wodną Polska żegluga śródlądowa wymaga szybkiej modernizacji.
  • Kasyk, Lech (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Przedstawiono konstrukcję stref niebezpieczeństwa na przeprawie promowej, opartą na pojęciu domeny statku na skrzyżowaniu. Rozpatrzono cztery sytuacje graniczne - momenty największego zbliżenia domen przy przejściu promu za rufą lub przed dziobem jednostki torowej. Następnie wyznaczono odległości graniczne, w jakich zawierają się strefy niebezpieczeństwa.

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds