English Polish
Politechnika Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Browsing by Author Matyszczak, Marek: 34 Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Morskiej

  • Bech, Tadeusz; Matyszczak, Marek; Kozera, Wojciech (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Podano parametry dyskretnego modelu matematycznego dla przegrzewacza pary pokrytego warstwą sadzy oraz dla przegrzewacza czystego. Porównano odpowiedzi skokowe obu modeli oraz przebiegi przejściowe w układzie regulacji przy założeniu sterowania jednoobwodowego z regulatorem PI.
  • Boguniecki, Zbigniew; Bech, Tadeusz; Matyszczak, Marek (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Zaprezentowano dyskretny układ sterowania okrętowym kotłem napedu głównego. Przedstawiono algorytm kompensacji zakłóceń mierzalnych oraz sterowanie optymalne przy użyciu korektora proporcjonalnego i obserwatora zredukowanego.
  • Boguniecki, Zbigniew; Matyszczak, Marek; Bech, Tadeusz (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Przedstawiono dyskretny liniowy model matematyczny okrętowego koła napędu głównego. Przeprowadzono identyfikację parametrów modelu na podstawie przebiegów dynamicznych procesu rzeczywistego, zarejestrowane na tankowcu "Giewont II" w czasie jego eksploatacji
  • Boguniecki, Zbigniew; Bech, Tadeusz; Matyszczak, Marek (Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, )
    Przedstawiono realizację minimalną, ze wzgledu na liczbę elementów całkujących, modelu układu napędowego statku rybackiego typu B-400. Do rozważań przyjęto model matematyczny w postaci liniowych równań różniczkowych o współczynnikach stałych, niezależnych od czasu.

Other publications

  • Matyszczak, Marek; Kaszycki, Leszek (Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie, 2011)
    The article refers to BOG reliquefaction plants installed on the new generation LNG ships board. The construction, principle of operation and properties of the Hamworthy reliquefaction systems MARK I and MARK III were described. The layout diagrams and the process flow charts of these systems were enclosed. The construction comparisons of both systems were carried out and technology development advantages of the reliquefaction systems were presente
  • Matyszczak, Marek; Krause, Paweł; Rajewski, Przemysław (Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie, 2013)
    The article describes basic problems concerning qualifications required from personnel handling LNG terminal facilities and equipment in view of the new terminal in Świnoujście. Statistical data, separately reported for LNG tankers, indicate a drop of the number of accidents and machinery failures on ships. The legal basis for the organization of common seafarer training and additional training for LNG vessel crews is outlined. Finally, the authors point out the areas of training for shore-based personnel handling LNG vessels, types of equipment of training centers for specialized LNG courses and estimated costs of such training

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds