English Polski
Akademia Morska w Szczecinie

DSpace Home

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

Author Gucma, Stanisław
Affiliation Maritime University of Szczecin 1-2 Wały Chrobrego St., 70-500 Szczecin, Poland
E-mail s.gucma@am.szczecin.pl
Author Ślączka, Wojciech
Affiliation Maritime University of Szczecin 1-2 Wały Chrobrego St., 70-500 Szczecin, Poland
E-mail w.slaczka@am.szczecin.pl
ISSN printed 1733-8670
URI http://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/2473
Abstract The following paper presents an original, universal method of formal safety assessment of ship manoeuvring in sea waterways. The method allows evaluation of a ship’s formal safety assessment on various types of waterways. It may be a basis for standardizing the methods of performing the ‘navigational analyses’ which are required in Poland.
Pages 110–119
Publisher Scientific Journals Maritime University of Szczecin, Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie
Keywords manoeuvring
Keywords safety
Keywords risk
Keywords restricted water
Keywords ship navigation
Keywords formal safety assessment
Title Comprehensive method of formal safety assessment of ship manoeuvring in waterways
References
  1. Analiza (2015) Formalna analiza ryzyka cumowania gazowców LNG typu Q-Flex przy stanowisku rozładunkowym w Porcie Zewnętrznym Świnoujście. Praca naukowo-badawcza. Akademia Morska w Szczecinie.
  2. D’Angremond, K. (1998) Risk assessment in port planning and operation including port approaches. 29th PIANC Navigation Congress
  3. Dhillon, B.S. (2011) Transportation Systems Reliability and Safety. New York: CRC Press Taylor & Francis Group
  4. Gucma, S. (2001) Inżynieria ruchu morskiego. Gdańsk: Okrętownictwo i Żegluga.
  5. Gucma, S. (Ed.) (2015) Morskie drogi wodne – projektowanie i eksploatacja w ujęciu inżynierii ruchu. Gdańsk: Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej.
  6. Gucma, S. & Łusznikow, E. (1995) Nawigacyjne ryzyko eksploatacji terminali paliwowych na przykładzie bazy paliw płynnych w Świnoujściu. VI Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Inżynierii Ruchu Morskiego, Szczecin.
  7. Gucma, S. & Ślączka, W. (2012) Target development of the outer port in Świnoujście – optimalization of parameters and determination of operating conditions. 19th International Conference on Hydrodynamics in Ship Design HYDRONAV 2012, Iława.
  8. Gucma, S., Ślączka, W. & Zalewski, P. (2013) Parametry torów wodnych i systemów nawigacyjnych wyznaczane przy wykorzystaniu bezpieczeństwa nawigacji. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie.
  9. IMO (2002) Guidelines for formal safety assessment (FSA) for use in the IMO rule-making process. Londyn.
  10. IMO (2006) IALA Risk Management Tool for Ports and Restricted Waterways, NAV 52/17/2. Londyn
  11. Kite-Powell, H. & Patrikalakis, N.M. (1996) Formulation of a Model for Ship Transit Risk: Technical Report. Massachusetts Institute of Technology Sea Grant College Program Report, No. 96-19, Massachusetts.
  12. Kristiansen, S. (2005) Maritime Transportation. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  13. Pedersen, P.T. & Zhang, S. (1998) On impact mechanics in ship collisions. Danish Center for Applied Mathematics and Mechanics. Technical University of Denmark.
  14. PIANC (2002) Guidelines for the Design of Fenders System: 2002. Report of Working Group 33. PIANC General Secretariat.
  15. Rausand, M. (2011) Risk Assessment. Theory, Methods, and Applications. New Jersey: Wiley.
  16. Ślączka, W. (1999) Określenie skutków awarii statku powstałych podczas kolizji z dnem akwenu – aspekt fizyczny. Materiały na Krajową Konferencję Bezpieczeństwa i Niezawodności KONBiN’99, Zakopane-Kościelisko
  17. Ślączka, W., Galor, W. & Galor, A. (2001) Badania manewrów cumowania statków do nabrzeży wyposażonych w odbojnice. V Konferencja Naukowo-Techniczna, Problemy Automatyzacji w Geodezji Inżynieryjnej, Warszawa.
  18. Vinnem, J.E. (2014) Offshore Risk Assessment. Vol. 1. London: Springer.
  19. Zhang, S. (1999) The Mechanics of Ship Collisions. Department of Naval Architecture and Offshore Engineering, Technical University of Denmark.
ISSN on-line 2392-0378
Language English
Funding No data
Figures 1
Tables 3
DOI 10.17402/292
Published 2018-06-27
Accepted 2018-04-26
Recieved 2017-10-24


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search repository

Advanced Search

Browse

My Account

RSS Feeds